3 Makkelijk te vergeten tips die jouw digitale contentstrategie bepalen
Het implementeren van een succesvolle marketingstrategie heeft vaak zijn tijd nodig. Tijdens het proces zul je namelijk voortdurend aan de slag gaan met aanpassingen om jouw doelgroep zo effectief mogelijk te bereiken. Om jouw digitale contentstrategie vorm te kunnen geven op de manier waarop die volledig is afgestemd op de doelgroep, is het belangrijk om aan de slag te gaan met de volgende tips.
Focus op jouw bestaande inhoud
Tegenwoordig gaan de meeste marketeers met grote hoeveelheden content aan de slag om een verkeersbasis van mogelijke klanten op te bouwen. Hierdoor zijn ze constant gericht op het creëren van nieuwe content, terwijl ze de waarde van hun bestaande assets over het hoofd zien. Als je bij wilt blijven op de concurrerende markten, is het van essentieel belang om jouw huidige content optimaal te benutten.
Dit doe je door jouw meest populaire content te identificeren en deze inzichten te gebruiken om toekomstige content die je creëert te informeren. Denk hierbij aan het updaten van oude content met nieuwe gegevens, afbeeldingen of perspectieven en publiceer deze opnieuw voor het bewerkstelligen van een groter bereik. Bovendien kun je oude inhoud misschien wel hergebruiken als een infographic of voor een videoblog!
Creëer jouw merkvoorvechters
Veel mensen kijken naar de aanbevelingen van hun collega’s, familie en vrienden om aankoopbeslissingen te nemen. Jouw eigen klanten kunnen daarom een krachtige bron zijn om je te helpen nieuwe doelgroepen te bereiken en meer conversies te stimuleren. Het creëren van merkvoorvechters doe je door hen aan te moedigen jouw merkboodschap te verspreiden. Ga bijvoorbeeld aan de slag met een online community of bied beloningen aan voor doorverwijzingen. Om meer naamsbekendheid voor jouw merk te genereren, kun je er ook voor kiezen om een merkgebonden hashtag te gebruiken en jouw publiek aan te moedigen om deze te gebruiken. Verbind bijvoorbeeld een prijsvraagactie aan het gebruik van jouw hashtag en verras je klanten met iets leuks!
Blijf jezelf ontwikkelen
Tenslotte is het belangrijk dat je goed op de hoogte blijft van hetgeen dat er speelt. Dit doe je door jezelf actief bezig te houden met het opdoen van nieuwe kennis en vaardigheden die vorm zullen geven aan toekomstige content. Denk hierbij aan het volgen van een online marketing training die meer informatie geeft over specifieke vakgebieden binnen de marketing, zoals webdesign en Google Analytics. Op deze manier weet je elke keer maar weer jouw online marketing naar een hoger niveau te tillen!