Enige maanden geleden zag ik de sokkenactie voorbij komen van het Alzheimer fonds. Gezien het product had het direct mijn interesse. Daarnaast vind ik persoonlijk dat deze ziekte onderbelicht is. Zelf wist ik er ook niet alles van behalve dan dat het een vreselijke hersenaandoening was, een vorm van dementie. Maar waarom eigenlijk? Waarom zijn het altijd de bekende goede doelen die op ons netvlies staan?

Alzheimer

Begrijp me niet verkeerd. Alle ziektes zijn vreselijk. Maar wat ik daarnaast van Alzheimer wist is dat het zowel jonge als oude mensen kan treffen. Stel je eens voor dat je naaste je niet meer herkend of zo hulpbehoevend is dat het een totaal anders mens is geworden. Deze sokken-actie - waarbij men 2 contrasterende sokken moest dragen om de verwarring in het dagelijks leven te creeeren die een Alzheimer patient ook ervaart - had in combinatie met dit goede doel had dan ook direct mijn aandacht.

Hulp

Mijn eerste idee was om te helpen. Op de vervolgvraag 'hoe dan' kon ik niet direct antwoord geven. Ik besloot de initiatiefnemers te benaderen. Deze initiatiefnemers vormen overigens een selecte groep topmanagers vanuit het Nederlandse bedrijfsleven. Een fantastische initiatief als je het mij vraag. Uiteraard waren zij erg enthousiast over mijn aanbod te helpen.

Contrasterende sokken

Uiteindelijk heb ik een 3-tal combinaties van sokken samengesteld om die contrasterende kleur te benaderen. 

 

Deze 3 combinaties, samengesteld vanuit het nieuwe sokkenmerk Carlo Lanza, zijn de afgelopen maanden exclusief aangeboden ten behoeve van het Alzheimerfonds. Aangezien 1 op de 5 mensen met Alzheimer krijgt te maken, heb ik besloten om 20% van de omzet te doneren aan het fonds.

 

Resultaat

Behalve de prettige contacten met het fonds en klanten die het intiatief zeer waardeerden ben ik ook tevreden over het opgehaalde bedrag van €100,-. Met andere woorden: deze 3 combinaties hebben voor een omzet van €500,- gezorgd. Niet slecht gezien het tijdsbestek en de waarde van de sokken, laten we eerlijk zijn. Landelijk heb ik vernomen dat er 50.000 sokken zijn verkocht vanuit de actie en dat is een fantastisch resultaat! 

 

Dank

Iedereen die mij gesteund heeft gedurende deze actie wil ik hartelijk bedanken! Wellicht dat we er dit jaar een vervolg aan kunnen geven. Heb je hier ideeën over? Laat het me weten.