Verkopen is iets wat ik oprecht leuk vind. In mijn geval help je mensen aan een authentiek product dat niet overal in Nederland verkrijgbaar is. Soms zelfs helemaal niet verkrijgbaar is. Dat geeft veel voldoening kan ik je zeggen. Helemaal wanneer iemand jou om advies vraagt en je de klant op die manier ook iets kunt meegeven. Het hogere doel is - denk ik dan - het bieden van hulp aan mensen die daarom vragen of dat nodig hebben. Dat klinkt wellicht wat zwaar in combinatie met de accessoires die ik verkoop, maar met het doel dat ik hieronder bespreek, en waar ik mijn volledige steun aan geef, is het zeer zeker van toepassing. 

 

Alzheimer

We kennen de ziekte wellicht allemaal wel, maar vaak staat het verder van ons af dan bijvoorbeeld andere ziektes, zoals kanker. Eigenlijk is dat best bijzonder wanneer je beseft dat 20% van de mensen direct te maken krijgt met Alzheimer. Alzheimer is een ongeneeslijke hersenziekte waarbij bepaalde gedeeltes van de hersen stoppen met functioneren en afsterven. Alzheimer is een vorm van dementie en dit is dan ook de verzamelnaam van vele verschillende varianten. 

 

Hulp uit het bedrijfsleven

Het Alzheimerfonds heeft dringend financiele middelen nodig om verder onderzoek te kunnen doen. Daarom is er unieke samenwerking ontstaan tussen het Amsterdamse VUmc (Alzheimercentrum) en enkele initatiefnemers uit het bedrijfsleven (o.a. Heineken, Philips, Unilever). Samen hebben ze een actie opgezet om meer bekendheid te geven aan deze ziekte. 

 

De actie met sokken

Met de contrasterende sokken die ontworpen zijn door 2 Nederlandse ontwerpers (Mart Visser & erven van Frans Molenaar) creëer je de verwarring die Alzheimer patiënten dagelijks moeten ondergaan. Hiermee moet het onderwerp uit de taboe sferen komen en bespreekbaar worden gemaakt. Inmiddels hebben ook enkele bekende Nederlandse zich verbonden aan deze actie. Deze sokken zijn overigens te koop bij enkele winkelketens als V&D, Albert Heijn maar ook online. Inmiddels zijn er al ongeveer 30.000 paar verkocht wat natuurlijk nu al een fantastisch resultaat is. 

 

Alzheimer sokken

 

Mannen in Stijl & Alzheimer

Deze week heb ik gesproken met één van de initiatefnemers van de actie en hij gaf aan zeker open te staan voor alle hulp. Ook hebben ze de waardering uitgesproken dat er meerdere partijen in het land zijn die hun hulp aanbieden. 

 

Speciaal voor deze actie heb ik een aantal combinaties van sokken gemaakt die weliswaar niet zo contrasterend zijn als bovenstaande combinatie, maar die zeker tot gesprekstof zullen leiden. Het aantrekken van 2 verschillend gekleurde sokken valt gewoon op. Hierbij is dus het doel verwarring te creëren en Alzheimer bespreekbaar te maken. 

 

 

 

Aangezien 20% van de mensen Alzheimer krijgt heb ik besloten om 20% van de omzet op 3 unieke combinaties af te dragen aan het fonds. De actie loopt t/m oktober, dus ik hanteer dezelfde looptijd. De combinaties zijn onder andere te vinden bij de categorie combinaties

 

Hoe hoog dit bedrag gaat worden kan ik niet inschatten, maar zoals ik al aangaf zit het bieden van hulp hem in de kleine dingen. Alle hulp, ook van jou, wordt dan ook zeer gewaardeerd. 

 

Heb je andere ideeën die kunnen bijdragen aan het succes van deze actie laat het me dan weten via het contactformulier