Als ondernemer heb je uiteraard veel invloed om succes te sturen. Je werkt vanuit je visie, bepaald een product of dienst en hiermee ga je de markt op. Een heel proces, maar uiteindelijk bepalen je klanten de mate van succes.

Maar hoe bereik je die klant? Social media is hét medium en veel ondernemers bloggen, adverteren en tweeten er flink op los.  Ik ben van mening dat je door creatief te zijn connecties maakt. Ik zal een voorbeeld geven. Als startend ondernemer kun je kiezen voor dure marketingcampagnes. Hiermee creëer je uiteraard een groot bereik. Maar de vraag is of je die connectie maakt met je klant. Dat is ook de valkuil van social media waarin je sterk afhankelijk bent van de interpretatie. Middels creativiteit en persoonlijk contact ben je in mijn optiek altijd slagvaardiger en kun je direct bijsturen. Het bereik is minder, maar persoonlijk contact levert zoveel op.

Zo nam ik laatst contact op met een advocatenkantoor. Mijn branche, de modebranche en de advocatuur lijken lichtjaren van elkaar af te staan. Althans, dat was mijn eerste gedachte. Wanneer je verder kijkt zijn stijl en mode juist sterk met advocatuur
verbonden. Advocaten zijn niet alleen een visitekaartje vanuit hun eigen organisatie, maar tegelijk van hun cliënten. Niet een hele ingewikkelde materie, maar met deze overtuiging en gedachte nam ik contact op met een advocatenkantoor. Men was erg enthousiast over mijn verhaal en zag uiteindelijk ook die connectie. Speciaal voor dit advocatenkantoor heb ik nu een actie opgezet die uiteindelijk onder het personeel wordt verspreid. Dit is wat je als startend ondernemer drijft en het verschil kan maken. Dus mijn advies is die connectie proberen te zien. Dat is de eerste stap. De tweede stap is contact opnemen, persoonlijk contact.

In onze digitale wereld kun je mensen en bedrijven hiermee verrassen en je echt onderscheiden. Die dure marketingcampagne kan altijd nog. Succes!