Samen sterk! 

Samen staan we sterk. Hier geloof ik echt in! Ondanks de verharding van onze maatschappij wordt dat regelmatig bevestigd. Of het nu een grote natuurramp betreft op de Filipijnen of de jaarlijkse actie van 3FM voor het Rode Kruis: Serious Request. Massaal wordt er actie verricht door ons Nederlanders. Wij zijn een klein land, maar tot grootse dingen in staat. En het zit er al jong in. Zo kwamen er vorige week 2 jongens van een jaar of 9 aan de deur om flessen in te zamelen voor het goede doel. Welk goed doel wisten ze niet precies, maar het gaat om het idee. Ze waren bezig voor anderen dan zichzelf en dat vind ik mooi!

Steentje bijdragen

Ondanks dat Mannen in Stijl 'maar' herenaccessoires verkoopt, vind ik het toch belangrijk om bovenstaande te benoemen. Ook ik draag wat dat betreft graag mijn steentje bij. Zo droeg ik vorig jaar een gedeelte van de omzet af aan het Glazen Huis. Aangezien Mannen in Stijl toen net was opgestart was dat geen torenhoog bedrag zul je begrijpen. Dit jaar wilde ik het wat grootser en serieuzer aanpakken. In een vroeg stadium heb ik contact gezocht met 3 FM om mijn actie onder de aandacht te brengen en te bespreken.

Géén euro per like

Het idee is als volgt: de 3 dj's die het Glazen Huis ingaan: Coen, Giel en Paul dragen herensokken van Mannen in Stijl, waarna we ze ter veiling aanbieding op de 3 FM veilingsite. De sokken worden gesigneerd door de heren. Ik hoop hiermee een streefbedrag van € 1.000,- op te halen. Aangezien het oorspronkelijke idee van iedere dag nieuwe sokken is bijgesteld naar 1 paar per persoon is dat een vrij ambitieuze doelstelling. Maar Mannen in Stijl is niet vies van een beetje ambitie. We gaan ervoor! Als we het niet halen, dan halen we het niet. Wij gaan dan ook geen loze beloftes doen dat we bij een like op Facebook een euro storten, dat is te makkelijk. 

De kleurverdeling is als volgt:

  • Coen: geel
  • Giel: roze
  • Paul: blauw

 

Kom in actie

3 FM heeft een actiepagina opgezet: Kom in actie. Via www.kominactie.nl/stijlvollesokkenveiling heeft Mannen in Stijl zijn eigen pagina. Volg Mannen in Stijl om eventueel bij te dragen, je ideeën te opperen of om op de hoogte te blijven van de veiling via deze website of via Facebook of Twitter