Sinds enkele maanden richt ik me naast de online activiteiten ook op samenwerkingen met andere winkels. Het doel van deze stap is enerzijds om mijn merk bredere bekendheid te geven en om mannen door het hele land kennis te laten maken met de kwalitatief hoogwaardige sokken uit Italië. Anderzijds is dat om minder afhankelijk te zijn van een zoekmachine. Want uiteindelijk is dat hetgeen waar veel online ondernemingen afhankelijk van zijn in meer of mindere mate.

 

Nieuwe samenwerkingen!

De afgelopen week is er ook weer veel gebeurd. Zoals jullie wellicht weten wil ik mijn producten exclusief houden en zijn ze niet op iedere hoek van de straat verkrijgbaar. Sterker nog, ik geef winkels exclusiviteit in de stad waar men is gevestigd. Zo is vorige week Zwolle actief geworden in de vorm van Derksen & Derksen. Er komt dan ook geen winkel in Zwolle meer bij. Ik kies bewust voor deze strategie omdat het goed past bij de producten die veelal handgemaakt zijn. Omdat hier zoveel zorg mee gemoeid is past het niet om op iedere hoek van de straat verkocht te worden. De partij die de sokken gaat verkopen kies ik mede uit op basis van de uitstraling van de winkel en belangrijker nog; de medewerkers. Zij moeten uiteindelijk mijn product gaan verkopen en het verhaal achter het product aan de klant vertellen.

 

Naast Derksen & Derksen zijn ook Stemm in Haarlem en Bernard Herenmode in Sittard nieuwe ambassadeurs van Mannen in Stijl. De teller staat hiermee op 12 en dat is gezien de korte tijd waarin ik actief ben om winkels te benaderen een zeer mooi aantal. 

 

Gunfactor

Het is natuurlijk mooi om te zien dat deze ondernemers kiezen voor mijn concept. Naar de reden van deze voorspoed is het nog wat gissen. Voor velen zal het de welbekende gunfactor zijn die doorslaggevend is. Als ambitieuze ondernemer rijd ik het hele land door op zoek naar nieuwe ambassadeurs. Ik ben dan ook hét gezicht van Mannen in Stijl en mede doordat ik de winkels exclusivteit geef en niet kies voor zoveel mogelijk verkooppunten lijkt dit invloed te hebben op de gunning. 
Er zijn namelijk nog wat grote (veelal internationaal opererende) concurrenten, die ook zeer mooie sokken aanbieden. 

 

Persoonlijk contact

Het grote verschil zit hem dan ook in het persoonlijke contact. De grote merken werken vaak met agenten of komen helemaal niet meer in de winkels. Zij leunen voornamelijk op hun merknaam. Het gaat weliswaar om sokken en is vaak niet de hoofdmoot voor winkels. Toch is persoonlijk contact de basis voor iedere verkooprelatie. Wat ook als onderscheidend wordt ervaren is de verpakking, het label. De grote merken werken met degelijke, soms saaie verpakkingslabels voor om de sokken. Onderstaande foto laat mijn label zien en toont de sokkenfabriek waar men al 100 jaar sokken maakt en het tot een ambacht is verweven. Hiermee probeer ik te laten zien aan de klant dat dit niet zomaar een paar sokken zijn, maar dat we zeer veel aandacht besteden aan ieder detail. Zo is er in de voorkant van het label nog een visitekaartje verwerkt waar op de achterkant nog een persoonlijke boodschap staat gedrukt. 

 

 

 

Uitbreiding winkels & Carlo Lanza

De komende maanden zal er heel gericht contact worden gelegd met nieuwe winkels. Parallel met dit traject loopt het opzetten van een geheel nieuw merk. Mannen in Stijl zal blijven bestaan, maar naast dit label komt het nieuwe merk 'Carlo Lanza'. Dit label zal gekoppeld worden aan alle accessoires die in winkels worden verkocht onder het huidige label van Mannen in Stijl. Nu zijn dit alleen nog sokken, maar op korte termijn zal er uitgebreid gaan worden met kniekousen en riemen. Zie hieronder het logo van dit nieuwe merk:

 

 

Zoals jullie zien gebeurd er genoeg en ben ik druk bezig om een steeds betere basis te leggen voor een mooie en lange toekomst Mannen in Stijl & Carlo Lanza. Een mooie combinatie! 

 

Ben je ondernemer en geinteresseerd geraakt naar aanleiding van mijn verhaal en producten? Neem dan contact met me op.