De allerbeste wensen voor 2017! 

 

Allereerst wens ik een ieder het allerbeste voor 2017, met veel gezondheid en geluk. Daarnaast dank ik al mijn klanten die mij in 2016 weer hebben gesteund en het mede mogelijk maken dat ik 1 van de leukste banen ter wereld heb. 

Veel ontwikkelingen

 

Het is een cliché, maar zoals ieder jaar is 2016 ook weer voorbij gevlogen. Echter, er is dit jaar wel weer heel veel gebeurd. Naast het verder uitbouwen van een geheel nieuw en eigen sokkenmerk is er focus geweest om het aantal winkelklanten uit te bouwen. Inmiddels zijn er ruim 30 verkooppunten die ambasadeur zijn van de Carlo Lanza herensokken en kousen. Op de valreep van het jaar heb ik mijn eerste eigen ontwerp gemaakt; een echte wintersok. Ze waren eigenlijk iets te laat binnen (5 december), maar ondanks dat, was het in de 2,5 week voor kerst nogal druk. Veel mensen zagen het als iets nieuws, een klassieke sok maar toch 1 met een knipoog. Het was daarnaast erg leuk om te doen dus de kans is groot dat er dit jaar een vervolg gegeven wordt aan het creatieve proces van ontwerpen. 

Meer sokken verkocht

 

Ik gaf al aan dat ik dagelijks bezig ben met iets wat ik erg leuk vind om te doen. Uiteindelijk moet er natuurlijk ook iets aan verdiend worden. Wat dat betreft was 2016 ook een goed jaar. Door nieuwe winkelklanten toe te voegen is het aantal verkochte sokken en kousen behoorlijk gestegen. De uitdaging zit erin om dat komend jaar door te zetten en dus in aantal winkels sterk te groeien. Maar belangrijker is om zeker mijn bestaande klanten niet te vergeten. Mijn doel voor 2017 is om bij iedere winkel een dagdeel mee te werken om de ondernemer te helpen in de verkoop van de sokken. Als merkeigenaar is het erg leuk om dan de klant persoonlijk te vertellen hoe de sokken worden gemaakt. 

 

2017 wordt het jaar van de waarheid

 

Dit jaar wordt echt het jaar van de waarheid. Enige tijd geleden heb ik mijn fulltime baan in loondienst al omgeruild voor een parttime baan. Het doel voor komend jaar is op deze baan op te zeggen en volledig voor de sokken te gaan. Een spannende keuze, maar het moet om stappen te zetten in de groei die nodig is om als merk echt volwassen te worden. 

 

Alle klanten koesteren

 

In mijn optiek ben ik in deze positie gekomen door klanten te omarmen en te koesteren, zowel kleine en grote klanten. Dat is iets waar ik me als klein merk ook kan onderscheiden. Als eigenaar van Mannen in Stijl en het sokkenmerk Carlo Lanza hebben klanten direct contact met mij, hoogstpersoonlijk. Dit in combinatie met een zeer hoog niveau klantenservice en een kwalitatief product hoop ik de komende jaren nog vele klanten gelukkig te maken met een bijzonder paar sokken, een riem of das uit Italie. 

 

Maak er een mooi jaar van! 

Carlo